Türkiye’nin tüketim malları ve hizmetleri fiyat düzeyi endeksi 40 oldu
Fiyat düzeyi endeksi, ülkelerin ulusal para birimlerinin döviz kuruna göre satın alma gücünün bir göstergesidir. Bir ülkenin Fiyat Düzeyi Endeksi 100’den büyükse o ülke karşılaştırıldığı ülke grubunun ortalamasına göre “pahalı”, 100’den küçükse bu ülke “pahalı” denir. ucuz” karşılaştırması yapıldığı ülke grubunun ortalamasına göre yapılmıştır.
Türkiye’nin 2022 sonuçlarına göre tüketim malları ve hizmetleri için fiyat düzeyi endeksi 40 oldu. Bu değer, 27 Avrupa Birliği (AB) ülkesinde 100 Euro’ya alınan aynı mal ve hizmet sepetinin 40 Euro’ya Türk Lirası ile alınabileceğini gösterdi. Türkiye’de.
Karşılaştırmalar 27 AB üye ülkesini, 3 Avrupa Serbest Ticaret Birliği (EFTA) ülkesini (İsviçre, İzlanda ve Norveç), 5 aday ülkeyi (Türkiye, Kuzey Makedonya, Karadağ, Sırbistan ve Arnavutluk) ve 1 potansiyel aday ülkeyi (Bosna Hersek) kapsamıştır. .
Tüketim malları ve hizmetlerinde en değerli ülke İsviçre oldu
Ülkelerin prestijine göre 36 ülke arasında tüketim malları ve hizmetleri fiyat düzeyi endeksi en yüksek ülke 174 ile İsviçre olurken, Türkiye 40 ile en düşük fiyat düzeyi endeksine sahip ülke oldu.
Türkiye’de en yüksek fiyat düzeyi endeksi kişisel ulaşım araçlarında oldu
Türkiye’nin tüketim malları ve hizmetleri kümelenmesinin fiyat düzeyi endeksi alt kümelerin prestijiyle birlikte incelendiğinde, kişisel ulaşım araçları endeksinin 144 olduğu ve bu kümenin fiyat düzeyinin AB ülkeleri ortalamasının üzerinde olduğu görüldü.
Diğer alt kümeler bazında ise; Tüketici elektroniği endeksi 79 oldu ve Türkiye’nin bu kümedeki fiyat seviyesinin diğer alt kümelere göre daha yüksek olduğu görüldü. Öte yandan giyim endeksi 36 oldu ve bu kümede fiyat seviyesinin diğer alt kümelere göre daha düşük olduğu görüldü. Ayrıca giyim endeksi fiyatında karşılaştırmalara dahil edilen 36 ülke arasında Türkiye en düşük endekse sahip ülke oldu. Lokanta ve oteller kümelenmesinde Türkiye’nin endeks değeri 52 oldu.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı